27 Ιουλ 2011

ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΜΕ ΝΟΗΜΑ ...

Διαβάστε το παρακάτω και δεν μπορεί κάτι / κάποιους θα σας θυμίσει από τον τόπο μας που με τόση μαεστρία επιζητούν ... το καλό μας και αναλόγως ενεργούν.


Πριν χρόνια οι κάτοικοι του Βούρκου κατέβαιναν στο χωριό μας (σ.σ. Βατερά) με τα γαϊδούρια για ψώνια. Είχαν μάλιστα προτίμηση σε συγκεκριμένο παντοπωλείο, του οποίου ο ιδιοκτήτης (Γιάννης Γεωργέλλης) ήταν θυμόσοφος και εξαιρετικά ετοιμόλογος. Όποιος βουρτσιανός κατέβαινε είχε βέβαια να εξυπηρετήσει και παραγγελίες των συγχωριανών του.

Πάει λοιπόν ο βουρτσιανός πελάτης στο μαγαζί και μεταξύ άλλων λέει "μου είπαν να μου δώσεις δυο κιλά κουκιά αλλά να είναι ανεμωτίσια (από την Ανεμώτια)".
Εντάξει του λέει ο μπαρμπα Γιάννης, ο οποίος είχε βέβαια ένα μονάχα σακί με κουκιά.
Τα πήρε ο πελάτης και έφυγε. Φτάνοντας προς τον Άγιο Κωνσταντίνο θυμήθηκε ότι του είχαν πει τα κουκιά να είναι "Παρατσλιουτίσια" (απ τα Παράκοιλα).
Γυρίζει πίσω και λέει στον μπαρμπα Γιάννη "Λάθος έκανα, τα κουκιά να είναι Παρατσλιουτίσια."

Η άμεση απάντηση του μπαρμπα Γιάννη: "Αμ εγώ να δεις, που μόλις έφυγες το συνειδητοποίησα ότι έκανα λάθος και βγήκα να σε φωνάξω αλλά είχες στρίψει πια. Δεν έχου άλλα παρά μονάχα παρατσλιουτίσα, άμα τα θέλεις"



Το ανέκδοτο το βρήκαμε στο vatera.gr

16 Ιουλ 2011

Ολόκληρο ταξίδι για να πληρώσουν;

Αντιδρούν οι κάτοικοι της δυτικής Λέσβου στην κατάργηση των εισπρακτόρων για την πληρωμή λογαριασμών νερού

Αναστάτωση προκαλεί τους κατοίκους των απομακρυσμένων περιοχών της δυτικής Λέσβου η κατάργηση των τοπικών εισπρακτόρων εν όψει της ανάληψης από τη νέα εταιρεία ΔΕΥΑΛ της διαχείρισης της ύδρευσης και αποχέτευσης σε όλο το νησί. Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΛ, πάντως, μιλώντας στο «Ε» δεσμεύθηκε ότι δε θα αφήσει ακάλυπτα τα χωριά στο θέμα της είσπραξης λογαριασμών.

«Μέχρι και... επί “Καποδίστρια”, κάθε δύο ή τρεις ή τέσσερις εβδομάδες ερχόταν ο εισπράκτορας του δήμου και εισέπραττε τους λογαριασμούς, από νερά και αποχέτευση, μέχρι ενοίκια βοσκοτόπων και δικαιώματα τάφων! Τώρα, αυτός ο εισπράκτορας σταματάει να έρχεται και θα πρέπει οι κάτοικοι του Σιγρίου, νέοι και γέροι, να παίρνουν το λεωφορείο Δευτέρα ή Πέμπτη (γιατί μόνο Δευτέρα και Πέμπτη έχει λεωφορείο από Σίγρι), να πηγαίνουν στην Καλλονή, να πληρώνουν το νερό τους!», λέει μιλώντας στο «Ε» ο Αντώνης Χιώτης, κάτοικος Σιγρίου.

Ανάλογο πρόβλημα, βεβαίως, αντιμετωπίζουν και οι κάτοικοι του Μεσοτόπου και άλλων απομακρυσμένων περιοχών του νησιού, που βλέπουν ότι θα χρειάζεται να κάνουν ένα ολόκληρο ταξίδι για να πληρώσουν τους λογαριασμούς νερού τους. Κάποιοι, μάλιστα, εμφανίζονται αποφασισμένοι να μην πληρώνουν καθόλου τους λογαριασμούς αν δεν μπορούν να τους πληρώνουν στο χωριό τους, όπως γινόταν μέχρι τώρα.

Χαρακτηριστικά, η κ. Μαρία Παναγιωτοπούλου, που μας κοινοποιεί το «ειδοποιητήριο» που έλαβε για το προηγούμενο εξάμηνο. «Διερευνήστε και εσείς για ποιο λόγο εμφανίζει αυτή την εικόνα μπακάλικου ο Δήμος», λέει, σημειώνοντας ότι «αυτοί οι “λογαριασμοί” πρέπει να πληρωθούν είτε στην Ερεσό (που δεν υπάρχει δημοτική συγκοινωνία και μόνος τρόπος για να φτάσουμε εκεί είναι το αυτοκίνητο ή το ταξί για τα γεροντάκια) είτε στην Καλλονή 35 χιλιόμετρα μακριά.»

«Αν ο Δήμος ήθελε να καταργήσει τους εισπράκτορες, ας έκανε ό,τι γίνεται με τους άλλους λογαριασμούς, που μπορούν να πληρωθούν στα πρακτορεία των ΕΛΤΑ - άρα σχεδόν παντού», σχολιάζει ο κ. Χιώτης.

Από την πλευρά του, πάντως, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΛ, Σωτήρης Μαρινάτος, μιλώντας στο «Ε» για το θέμα εμφανίστηκε καθησυχαστικός. «Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε τους εισπράκτορες ή τα γραφεία είσπραξης σε κάθε περιοχή. Είναι ένα θέμα που θα μας απασχολήσει αμέσως μόλις υπογράψουμε την προγραμματική σύμβαση με το Δήμο και αναλάβουμε και επίσημα όλα τα ζητήματα που αφορούν την ύδρευση και την αποχέτευση στο νησί», είπε χαρακτηριστικά.

Το θέμα προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Δήμου και ΔΕΥΑΜ εγκρίθηκε στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο και χθες επρόκειτο να συζητηθεί και στην Εκτελεστική Επιτροπή του Δήμου. Θεωρείται ότι είναι ζήτημα ημερών πλέον μέχρι να γίνει η υπογραφή της σύμβασης και να δρομολογηθεί η επίλυση των ζητημάτων που έχουν προκύψει.

πηγή: empros.net

3 Ιουλ 2011

Ψήφισμα των αντιπροσώπων του 23ου Συνεδρίου της ΟΛΣΑ

Την Κυριακή 29 Μαΐου 2011 πραγματοποιήθηκε, στα γραφεία του Συλλόγου των Αντισσαίων στην Αθήνα το 23ο ΤΑΚΤΙΚΟ ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ της ΟΛΣΑ.

Πήρε μέρος ικανοποιητικός αριθμός αντιπροσώπων και αναπτύχθηκε γόνιμος διάλογος για τη δράση της ΟΛΣΑ και των Συλλόγων αλλά και για τα προβλήματα που απασχολούν τη Λέσβο και τους κατοίκους της.

Την Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011 συγκροτήθηκε σε σώμα το εκλεγμένο απο τις αρχαιρεσίες του 23ου Συνεδρίου της ΟΛΣΑ νέο Διοικητικό Συμβούλιο, με την παρακάτω σύνθεση:

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Χριστόδουλος Τσακιρέλλης
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Παναγιώτα Πλωμαρίτου
ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Γιάννης Μαντάς
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Ιωάννα Δούκα
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Πελαγία Αδαλή-Βουλγαρέλλη
ΤΑΜΙΑΣ: Δημήτρης Γαβρέλας
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΤΑΜΙΑΣ: Μαρία Παπουτσή
ΕΦΟΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ: Γιώργος Ευαγγέλου
ΕΦΟΡΟΣ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ: Μανώλης Παπουτσής
ΜΕΛΗ: Λευτέρης Ζυμπουνούμης, Μερόπη Παλαιολόγου, Νίκος Παπαϊωάννου, Φώτης Παπαστσίκης, Τάκης Σωτηρχέλλης, Παντελής Χάρος

Το νέο Δ.Σ. θα πλαισιώσουν επιτροπές με στόχο την αποτελεσματικότερη λειτουργία της Ομοσπονδίας.
Εγκρίθηκε, τέλος, ομόφωνα το ψήφισμα το οποίο επισυνάπτουμε.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ΨΗΦΙΣΜΑ

Των αντιπροσώπων του 23ου Τακτικού Εκλογοαπολογιστικού Συνεδρίου της ΟΛΣΑ

Εμείς οι Λέσβιοι της Αττικής, που μαζευτήκαμε σήμερα Κυριακή 29 Μαΐου 2011, στα γραφεία του Συλλόγου Αντισσαίων, Μοσχοπούλου 7-9 στην Αθήνα, συζητήσαμε για τα προβλήματα που απασχολούν τη Λέσβο και τους κατοίκους της και αποφασίσαμε τα παρακάτω:

* Διαφαίνεται ότι με τον ένα δήμο για ολόκληρη τη Λέσβο, όπως αυτός προέκυψε με τη νέα Διοικητική Μεταρρύθμιση «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ», εγείρεται σοβαρό ζήτημα λειτουργικότητας με άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα των κατοίκων όλου του νησιού. Επιμένουμε στην λειτουργία περισσότερων Δήμων και δηλώνουμε ότι θα συνεργαστούμε με τους ντόπιους κατοίκους και τους φορείς προς την κατεύθυνση αυτή.

* Πιστεύουμε ότι η προστασία του περιβάλλοντος, και ειδικά των δύο κόλπων Καλλονής – Γέρας, αποτελεί προτεραιότητα και πρέπει να εργαστούμε προς αυτή την κατεύθυνση. Επίσης θα πρέπει να παρέμβουμε και για τη ρύπανση του ποταμού Βούλγαρη από τα τυροκομεία αλλά και όπου αλλού κρίνεται αναγκαίο.

* Απαιτούμε από την πολιτεία να πάρει μέτρα για τα παρακάτω θέματα, τα οποία θεωρούμε ζωτικής σημασίας για το νησί μας:

Στήριξη της γεωργίας και της κτηνοτροφίας και της τιμής του λαδιού και του γάλακτος.
Πρόνοια για την καταπολέμηση της ανεργίας που μαστίζει κυρίως τη νεολαία.
• Τακτικές ασφαλείς και φτηνές ακτοπλοϊκές και αεροπορικές συγκοινωνίες.
• Αξιοποίηση του λιμανιού του Σιγρίου.
Αναβάθμιση των κύριων οδικών αξόνων της Λέσβου. Χαιρετίζουμε τις θετικές εξελίξεις που έχουν προκύψει σε έργα – χρόνια αιτήματα του λεσβιακού λαού.
• Λύση του χρονίζοντος ενεργειακού προβλήματος του νησιού με αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας και τεχνογνωσίας, όλων των μορφών ΑΠΕ και σύνδεση με την Ηπειρωτική Ελλάδα.
Αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας και παιδείας. Οι συγχωνεύσεις σε αυτούς τους τομείς να λαμβάνουν υπόψη το ιδιαίτερο χωροταξικό περιβάλλον του νησιού.
• Ίδρυση της σχολής Φυσικής Ιστορίας στη Βρίσα.
Κατασκευή και βελτίωση υπαρχόντων έργων υποδομής όπως αγροτικοί δρόμοι, περιφερειακά λιμάνια, λιμνοδεξαμενές – φράγματα κλπ.
• Προώθηση όλων των ζητημάτων που αφορούν τον πολιτισμό μας όπως:
1. Συντήρηση – προστασία και επαναλειτουργία των μουσείων «ΤΕΡΙΑΝΤ» και «ΘΕΟΦΙΛΟΥ» καθώς και τη διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα τους
2. Επιστροφή συλλογής «ΚΟΥΤΛΙΔΗ» και τοιχογραφιών σπιτιού «ΜΑΡΙΓΩΣ ΖΟΛΚΟΥ»
3. Λειτουργία Μουσείου ΕΡΕΣΟΥ , ανάδειξη αρχαίου θεάτρου Μυτιλήνης κλπ
4. Προστασία και ανάδειξη των παραδοσιακών οικισμών

Το παρόν ψήφισμα να σταλεί στους αρμόδιους φορείς και να δημοσιευτεί στον Λεσβιακό Τύπο και τα έντυπα των Λεσβιακών Συλλόγων.

 
ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

26 Ιουν 2011

Η Καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά

Την περασμένη Δευτέρα, 13/6/2011, δημοσιεύθηκαν στην ιστοσελίδα του Ράδιο Καλλονή και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως στο faceboοk, φωτογραφίες με τα συσσωρευμένα σκουπίδια που σχημάτιζαν λόφους στη τοποθεσία «αμπάρια» στη δεύτερη είσοδο της Ανεμώτιας, στο δρόμο προς τη Καλλονή. Έπειτα από αυτές τις δημοσιεύσεις με τις εικόνες ντροπής και τους γραπτούς σχολιασμούς που τις συνόδεψαν φαίνεται πως «ίδρωσε το αυτί» των αρμοδίων και φρόντισαν να στείλουν δυο φορτηγά για να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα όπως αποδείχτηκε σε ποσότητα απορρίμματα, αφού ένας όγκος τους εξακολουθεί να παραμένει.

Από τα ανωτέρω δεδομένα ευλόγα προκύπτουν κάποια ερωτήματα που μπορούν να προστεθούν στο διάλογο περί «πράσινης ανάπτυξης» που κάποιοι αρέσκονται να καλλιεργούν. Ας ξεκινήσουμε από το δεδομένο που είναι ότι: υπάρχει μεγάλος όγκος σκουπιδιών, που δε προκύπτει σε μια και δυο μέρες αλλά είναι αποτέλεσμα της συνεχόμενης σταδιακής εισαγωγής τους για εβδομάδες και μήνες. Αυτά τα απορρίμματα τόσο καιρό δε τα πήρε κανένας χαμπάρι; Έπρεπε δηλαδή να δημοσιευθούν οι φωτογραφίες για να πράξουν κάποιοι το αυτονόητο, να πράξουν αυτό για το οποίο βρίσκονται στη θέση τους; Να προστατέψουν την υγεία των πολιτών από ασθένειες που τώρα εξ αιτίας της ζέστης θα αυξηθούν, ούτε λόγος δε γίνεται βέβαια για τη δυσοσμία ή για την εντύπωση που προξενούν σε επισκέπτες η τουρίστες.

Το φαινόμενο με τους διάσπαρτους σκουπιδοσωρούς σε δρόμους και σε κεντρικά σημεία είναι γνώριμο, δεν είναι μοναδικότητα του ενός ή του άλλου χωριού άλλα καθολικό πρόβλημα όλου του νησιού. Φαίνεται πως οι τοπικές αρχές δηλαδή εκείνοι οι φορείς που κατά κύριο λόγο (αν όχι εξολοκλήρου) είναι υπεύθυνοι για τη αποκομιδή των απορριμμάτων, βρίσκονται μπροστά στο «αδιέξοδο» της διαχείρισης του προβλήματος.

Μήπως όμως αυτή η κατάσταση που επικρατεί σήμερα είναι μια συνειδητή πολιτική στάση; Με άλλα λόγια ίσως η κωλυσιεργία της Δημοτικής Αρχής να είναι πολιτική επιλογή που σκοπό έχει να απαξιώσει τόσο πολύ τη διαδικασία αποκομιδής και επεξεργασίας απορριμμάτων, έτσι ώστε να φτάσει «ο κόμπος στο χτένι» με το κόσμο στο σημείο να ψάχνει απεγνωσμένα λύσεις «που θα πάνε τα σκουπίδια», «αυτός ο κάδος θα πάει εδώ ή εκεί» για να στρώσει το δρόμο να μπούνε στο χώρο οι ιδιώτες, οι εμφανιζόμενοι ως «σωτήρες» μεγαλοεργολάβοι με τις «εταιρίες καθαριότητας».

Η δημοτική αρχή στο ρόλο του μεσάζοντα φιλοδοξεί να αποφύγει την ευθύνη της απέναντι σε αυτούς που την εξέλεξαν για να κρατήσει καθαρά τα χωριά, τις γειτονιές και τα αξιοθέατα του τόπου μας παραδίδοντας το ζήτημα της καθαριότητας έναντι πινακίου φακής στα μικροσυμφέροντα. Κάτι τέτοιο θα αποδειχτεί καταστροφικό για το λαϊκό εισόδημα επειδή θα το επιβαρύνει περαιτέρω ένα επικείμενο χαράτσι από τις εταιρίες.

Πολλοί ισχυρίζονται ότι αν ήταν δύο ή τρεις δήμοι η Λέσβος τότε τα πράγματα θα ήταν καλύτερα. Στη περίπτωση μας όμως δεν έχει σχέση ο αριθμός αλλά η πολιτική που ακολουθείται από τους δήμους. Μπορεί σήμερα να είχαμε τρεις δήμους στο νησί αλλά η κατάσταση να ήταν η ίδια επειδή η σημασία που θα έδιναν οι εκλεγμένοι δε θα διέφερε από τη σημερινή, άρα είναι θέμα πολιτικό είναι θέμα προτεραιοτήτων. Δεν μπορείς να προσπαθείς να κρατήσεις καθαρό το περιβάλλον και συγχρόνως να απολύεις τους εργαζόμενους στη καθαριότητα.

Το θέμα δε θα λυθεί με πρόχειρα φτιασιδώματα όπως ο «εθελοντισμός» του τύπου «μετατοπίζουμε την ευθύνη στους πολίτες» ανεξάρτητα αν χρεώνονται μέσα από τα δημοτικά τέλη και τους βάζουμε να καθαρίζουν ακτές, δάση, κτήρια, δρόμους και πάει λέγοντας όποτε χρειάζονται. Εκφραστές αυτού του στυλ «εθελοντισμού» έχουν τύχει κατά περίσταση σχολεία και «εθελοντικές» ομάδες πολιτών. Τέτοιες αντιλήψεις προωθούνται από τα ίδια εκείνα κέντρα που επιλέγουν να μειώσουν τα έξοδα σε κάθε κλίμακα της καθαριότητας φτιάχνοντας ομάδες «εθελοντισμού» εκμεταλλευόμενοι της περιβαλλοντικές ανησυχίες ατόμων που συμμετέχουν.

Τέλος επειδή πολύς λόγος γίνεται για αγανάκτηση ας λάβετε κύριοι τοπικοί «προύχοντες» υπόψη σας πως η απόλυτα δικαιολογημένη οργή που έχουν οι πολίτες συσσωρεμένη μέσα τους, δεν αφορά κάτι τόσο «μακρινό» έτσι ώστε να σας κάνει να επαναπαύεστε ή να αποστασιοποιείστε για τέτοια θέματα.

Εργαστείτε για τη καλυτέρευση των συνθηκών της ζωής των δημοτών:
 
Αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες καθαριότητας, με ταυτόχρονη κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων με αποκλειστικά μόνιμο προσωπικό.
•Με την άμεση αποκομιδή των απορριμμάτων σε όλα τα χωριά και στην πόλη της Μυτιλήνης.
Παλέψτε για εργοστάσιο διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών στο νησί.
Διεκδικήστε η χρηματοδότηση να είναι αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό χωρίς καμία φορολογία και επιχειρηματική δραστηριότητα.

Δώστε λύσεις στα προβλήματα προς το συμφέρον των πολλών.



Του Σταύρου Μαντατή, αναδημοσίευση από το radiokalloni.gr

5 Ιουν 2011

ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ "ΑΝΕΜΩΤΙΑ 2011"

To Τουρνουά Ποδοσφαίρου “Ανεμώτια 2011” είναι μια ιδέα που «γεννήθηκε» από νέους του χωριού μας που αγαπούν τον ερασιτεχνικό αθλητισμό.



Η συμμετοχή στο τουρνουά δωρεάν


Θα διεξαχθεί 11 - 12 Αυγούστου στο γήπεδο του Ατρόμητου Ανεμώτιας (οι ημέρες διεξαγωγής ίσως να είναι πάνω από δύο ανάλογα με τις συμμετοχές των ομάδων).

Διαδικασία και κανονισμοί:

Θα υπάρχουν δύο όμιλοι. Στον Α΄όμιλο θα συμμετέχουν ομάδες από τις ερασιτεχνικές κατηγορίες ενώ στον Β΄όμιλο οι ομάδες που θα δημιουργηθούν από παρέες, παλαίμαχους κ.λπ.

Με κλήρωση θα προκύψουν τα ζευγάρια και οι σειρά των αγώνων οι οποίοι θα είναι νοκ-ουτ. Στο τελικό θα προκριθεί η νικήτρια ομάδα κάθε ομίλου για να δοθεί έμφαση στη συμμετοχή όλων. Ενδεικτικά:

- Θα πραγματοποιηθούν σε 2 ημίχρονα των 20 λεπτών με πεντάλεπτο διάλειμμα ανάμεσα τους. Οι τελικοί θα έχουν διάρκεια 2 ημιχρόνων των 25 λεπτών με πεντάλεπτο διάλειμμα.

- Οι αλλαγές θα είναι απεριόριστες για κάθε ομάδα, όπως και ο αριθμός των παικτών που μπορεί ο κάθε προπονητής να έχει στη διάθεση του.

- Σε περίπτωση ισοπαλίας θα υπάρχει διαδικασία πέναλτι με 5 εκτελέσεις για κάθε ομάδα για την ανάδειξη του νικητή

- Ο αγώνας ξεκινάει με 11 αθλητές για κάθε ομάδα.

- Οι αποφάσεις του διαιτητή ισχύουν για όλους και εφαρμόζονται υποχρεωτικά. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις υποδείξεις του διαιτητή, ο παίκτης θα αποβάλλεται από το παιχνίδι και από το τουρνουά. Τα τάκλιν απαγορεύονται.

- Η αυστηρότητα του χρόνου των παιχνιδιών ανάμεσα τους, δηλ. για το επόμενο παιχνίδι θα πρέπει να τηρείται επακριβώς από τις ομάδες, για την ομαλή διεξαγωγή του χρόνου κατά τη διάρκεια του τουρνουά και την προκαθορισμένη ολοκλήρωση του.

- Οι ομάδες υποχρεούνται να βρίσκονται στο γήπεδο τουλάχιστον 30 λεπτά πριν την έναρξη του αγώνα τους.

Για δηλώσεις συμμετοχής / διευκρινίσεις μπορείτε να επικοινωνείτε στο atrofunclub@gmail.com  μέχρι 25 Ιουλίου
Νεότερες ανακοινώσεις θα αναρτούνται στο http://atromitos-anemwtias.blogspot.com




31 Μαΐ 2011

1η Συνάντηση Ανεμωτισίων - Βίντεο

Στιγμιότυπα από την 1η συνάντηση Ανεμωτισίων


Πατήστε ΕΔΩ για τα δείτε τα βίντεο

22 Μαΐ 2011

Εξασφάλιση εισοδήματος και προβολή του τόπου τους μέσα από την οικοτεχνία

Η Οικοτεχνία Παπαγιαννίδη στη Μυτιλήνη  αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πόσο πετυχημένες -εντός και εκτός Ελλάδος- μπορεί να είναι μικρές ελληνικές οικοτεχνίες όταν βασίζονται στην παράδοση, το μεράκι και την υψηλή ποιότητα των προϊόντων τους.
Εξασφαλίζουν εισόδημα για τους ιδιοκτήτες τους και παράλληλα αποκτούν διεθνή προβολή για τις ίδιες και τις περιοχές τους αλλά και αγοραστικό ενδιαφέρον απ' όλο τον πλανήτη.

Η Οικοτεχνία Παπαγιαννίδη λειτουργεί από το 2001 στη Μυτιλήνη, παράγει μαρμελάδες και σάλτσες και εξάγει το 50% της παραγωγής της. Ο ετήσιος τζίρος της φθάνει τα 170.000 ευρώ και απασχολεί δύο εργαζόμενους.

Delicatessen με... συνταγή της γιαγιάς και διεθνή απήχηση

Πριν από δεκατρία χρόνια ο 30άχρονος τότε Μυτιληνιός Νίκος Παπαγιαννίδης, λάτρης της μαγειρικής, δοκίμασε με τη βοήθεια της μητέρας του να «ζωντανέψει» παραδοσιακές συνταγές της γιαγιάς.
Έναν χρόνο αργότερα, το 1999, αποφάσισε να αξιοποιήσει εμπορικά τις πετυχημένες δοκιμές που είχε κάνει. Υπέβαλε αίτηση υπαγωγής στο κοινοτικό πρόγραμμα Leader ΙΙ, εξασφάλισε επιδότηση 15 εκατ. δρχ. (45.000 ευρώ) για να αποκτήσει τον κατάλληλο εξοπλισμό και το 2001 άρχισε την παραγωγή σε έναν νοικιασμένο χώρο 120 τετρ. μέτρων στη Μυτιλήνη.

«Ήθελα να αξιοποιήσω μια οικογενειακή έκταση με εσπεριδοειδή» λέει ο Ν. Παπαγιαννίδης. «Η πρώτη μαρμελάδα που παρασκευάσαμε ήταν συνδυασμός πορτοκαλιού, μανταρινιού και λεμονιού, η οποία, μάλιστα, βραβεύτηκε στο Λονδίνο στο διαγωνισμό "Great Taste Award"».

Η γκάμα των προϊόντων εμπλουτίστηκε σταδιακά με νέες πρωτότυπες μαρμελάδες αλλά και σάλτσες και τα νέα προϊόντα που παρουσίασε η μικρή οικοτεχνία κατάφεραν να αποσπάσουν συνολικά επτά διεθνή βραβεία. Εξαιρετικές κριτικές και διακρίσεις απέσπασαν, εκτός από τη μαρμελάδα με πορτοκάλι, μανταρίνι και λεμόνι, και συνδυασμός φρούτων του δάσους με μέλι αλλά και το πρωτότυπο προϊόν με βατόμουρο και ούζο.

Η φαντασία ήταν το κύριο χαρακτηριστικό στις σάλτσες που παρουσίασε η μικρή επιχείρηση: η σάλτσα ντομάτα με πορτοκάλι απέσπασε δύο βραβεία, βραβευμένη είναι και η σάλτσα ντομάτα με φράουλα αλλά και ελιά με ούζο, ενώ η οικοτεχνία παρουσίασε ακόμα και σάλτσα στιφάδο.

Οι δοκιμές για νέους συνδυασμούς γεύσεων γίνονται από το ζεύγος Παπαγιαννίδη στο σπίτι τους πριν αποφασιστεί η παραγωγή νέων προϊόντων. «Ενδοοικογενειακά» γίνεται και ο σχεδιασμός των συσκευασιών, οι ετικέτες, τα διαφημιστικά φυλλάδια και οι κατάλογοι των προϊόντων, από τη γραφίστρια σύζυγό του.

Η επιχείρηση πουλάει τα προϊόντα της σε επιλεγμένα καταστήματα ειδών διατροφής σε όλη την Ελλλάδα σε τιμές 3,5-4,5 ευρώ, ενώ έχει καταφέρει να εξάγει, ήδη, τη μισή παραγωγή της σε ΗΠΑ, Καναδά, Γερμανία, Ολλανδία, Σουηδία, Κύπρο, Ιαπωνία.

Πλεονέκτημα για την οικοτεχνία αποτελεί το γεγονός ότι η παραγωγή είναι προσαρμοσμένη στη ζήτηση που υπάρχει κάθε φορά. Αποφεύγεται έτσι η ζημιά από προϊόντα που παράγονται, αλλά καταστρέφονται επειδή παρέμειναν αποθηκευμένα για μεγάλο διάστημα.

«Τα προϊόντα μας θεωρούνται φρέσκα, αφού δεν έχουν συντηρητικά και πρέπει να καταναλώνονται εντός δεκαοκτώ μηνών. Αυτό μας επιτρέπει να παράγουμε ύστερα από παραγγελία και να παραδίδουμε τα προϊόντα σε διάστημα δεκαπέντε ημερών. Χωρίς να χρειάζεται να στοκάρουμε», λέει ο Ν. Παπαγιαννίδης.

Πρόβλημα, ωστόσο, αποτελεί το κόστος μεταφοράς: «Πριν από τρία χρόνια πληρώσαμε 600 ευρώ για να μεταφέρουμε μια παλέτα με προϊόντα μας στον Πειραιά με πλοίο. Με λίγο περισσότερα (800 ευρώ), τα στείλαμε στην Ιαπωνία...», λέει ο ιδρυτής της μικρής επιχείρησης.

enet.gr


Περισσότερες πληροφορίες στο site της εταιρείας: www.papayiannides.gr

18 Μαΐ 2011

Τεχνικό Πρόγραμμα Δήμου Λέσβου

Δείτε τα έργα που αφορούν το χωριό μας και συμπεριλαμβάνονται στο υπό έγκριση Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Λέσβου για το 2011:

Προσοχή στις απομιμήσεις...

Αφού πλέoν η συζήτηση για το μέλλον του χωριού μας έχει φουντώσει για τα καλά, με αποκορύφωμα ασφαλώς την εκδήλωση-συνάντηση στις 8 Μάη για την «Ανεμώτια του Χθες του Σήμερα και του Αύριο» δράττομαι της ευκαιρίας ως μόνιμος κάτοικος να προεκτείνω κι άλλο αυτό το διάλογο.

Όλο αυτό το διάστημα είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε αρκετές απόψεις - ιδέες όσο ποτέ άλλοτε, πράγμα που φανερώνει αφενός πως το ενδιαφέρον για το τόπο μας αναθερμάνθηκε και αφετέρου πως η Επιτροπή Δημοτών Ανεμώτιας πέτυχε το στόχο της που ήταν η κινητοποίηση του κόσμου και η στροφή του στα ουσιώδες πράγματα που μας αφορούν όλους.

Επειδή όμως στη ζωή και στη περίπτωση μας δεν υπάρχουν «καλοί» και «κακοί» άνθρωποι που θέλουνε το «καλό του χωριού» ή το «κακό του» αλλά πολιτικά συνειδητά ή ασυνείδητα άτομα, ας κοιτάξουμε καλύτερα τι κρύβεται πίσω από λέξεις που “παίζουν πολύ τελευταία” όπως ο «εθελοντισμός».

Ο εθελοντισμός που προβάλλεται πάρα πολύ τελευταία, στην ουσία αποσκοπεί στο να βρει στο πρόσωπο των δημοτών εκείνους που στα δύσκολα θα ξελασπώσουν το αποτυχημένο μοντέλο τοπικής διοίκησης. Το πρόβλημα με τα σκουπίδια είναι γνωστό σε όλο το νησί, το άγνωστο φαίνεται πως είναι για τους “διοικούντες” ο τρόπος που θα επιλυθεί και μας καλούν να το λύσουμε εμείς μέσα από φιέστες «εθελοντισμού».

Εμάς που μας χρέωσαν με ακόμα πιο ακριβά δημοτικά τέλη, εμάς που μας ζήτησαν προεκλογικά ψήφο εμπιστοσύνης και τώρα ανακαλύπτουν «αδιέξοδα».

Μα καλά, σκέφτεστε πως εμείς δε θέλουμε να είναι καθαρό το χωριό μας; Αλλά γιατί να "λύσουμε" αυτό το πρόβλημα όταν πληρώνουμε (και με το παραπάνω) για να είναι καθαροί οι δρόμοι και όταν υπάρχουν οι αρμόδιοι υπάλληλοι; Σε λίγο θα μας ζητήσουν, «εθελοντικά», πάντα, να αλλάζουμε το φώτα στις κολώνες ηλεκτροδότησης, να συντηρούμε κτήρια και δρόμους, να επισκευάζουμε το δίκτυο ύδρευσης και άρδευσης.

Υπάρχει «εθελοντισμός» και εθελοντισμός μη ξεγελιέστε, είναι διαφορετικό πράγμα να καθαρίζω το χαντάκι του αγροτικού δρόμου όταν βρέχει και υπάρχει κίνδυνος να χαλάσει και διαφορετικό να μαζεύω λεφτά για να τον συντηρήσω. Είναι άλλο πράγμα να βοηθάω στο να φτιαχτούν οι γραμμές του γηπέδου επειδή παίζει ο Ατρόμητος και είναι άλλο πράγμα να πληρώνω από τη τσέπη μου το γιατρό που πρέπει να παραβρίσκεται στον αγώνα.

Όπως καταλαβαίνετε, η αξιολόγηση είναι σημαντική στη προτεραιότητα που δίνουμε. Αυτό που είναι παράλογο είναι να βάζουμε στη πρώτη σειρά αιτήματα δευτερεύοντα για τους κατοίκους της Ανεμώτιας όταν δεν έχουμε καν περιφερειακό δρόμο όταν όλοι οι αγροτικοί δρόμοι είναι δυσπρόσιτοι ακόμα και σε 4χ4.

Πρόσφατα οι αγρότες του χωριού μας ξεκίνησαν να μαζεύουν υπογραφές διαμαρτυρόμενοι για τη παρακράτηση του ΕΛΓΑ που χωρίς την συγκατάθεση τους αφαιρεί ακόμα και από τις καταθέσεις στη τράπεζα μεγάλα χρηματικά ποσά και μάλιστα το κάνει χωρίς δέσμευση για την ασφαλιστική κάλυψη, σε περίπτωση ζημιάς της παραγωγής ή του αγροτικού κεφαλαίου. Να λοιπόν μια χρήσιμη βοήθεια προς τους συγχωριανούς μας βοήθεια που μπορεί να πάρει και διαστάσεις ενάντια στην ερήμωση της υπαίθρου.

Το ουσιαστικό για το χωριό είναι να στηριχτούν τέτοιες προσπάθειες που δίνουν προοπτικές όπως: των αγροτών (που αποτελούν τον ενεργότερο πληθυσμό αυτή τη στιγμή) και του αθλητικού συλλόγου (του Ατρόμητου που έχει «τραβήξει» τη προσοχή των νεολαίων).

Ο κόσμος πρέπει να βγει δυναμικά στο προσκήνιο και να απαιτήσει μέσα από συλλόγους, σωματεία και επιτροπές αγώνα επίλυση όλων αυτών των προβλημάτων που τον αφορούν. Οι καιροί δεν απαιτούν εφησυχασμό αλλά ξεσηκωμό, απαιτούν συμμετοχή σε οργανωμένες μορφές δράσης που αμφισβητούν τη κυρίαρχη ιδεολογία της παρακμής και τη πολιτική της υποταγής.


Σταύρος Μαντατής



14 Μαΐ 2011

Να κλωτσήσουμε τη μπάλα όχι τη ζωή


Το τελευταίο διάστημα η προσοχή του φίλαθλου κόσμου έχει ξανά στραφεί στο παρακμιακό από κάθε άποψη ποδόσφαιρο της ΕΠΟ και του ΟΠΑΠ και ειδικότερα σε υποθέσεις «ύποπτων» αγώνων και ντόπινγκ, «εξυγίανσης» μεγάλων αθλητικών εταιριών και βίας (εντός και εκτός γηπέδων). Πρωταγωνιστές είναι πάντα οι «εύρωστοι» μεγαλοεπιχειρηματίες, οι εταιρίες στοιχήματος και φυσικά οι μόνιμα χαμένοι οι αθλητές και οι φίλαθλοι που στο όνομα ενός ξεπεσμένου-εμπορευματοποιημένου αθλήματος αναμιγνύονται.

Το 1979 με το νόμο 879 το ποδόσφαιρο παραδόθηκε στους επιχειρηματίες και έτσι εγκαινιάστηκε η εποχή της παράγκας, αυτή που ονομάζουμε επίσημα επαγγελματικό αθλητισμό, από τότε μέχρι και σήμερα οι επιχειρηματίες «τίμησαν» αυτή τη συμφωνία και το ποδόσφαιρο συνεχώς γίνεται θύμα της αντιμετώπισης του ως προϊόν, γίνεται δέκτης εξαγγελιών χωρίς αντίκρισμα, κρυφών συμφωνιών μεταξύ «σωτήρων» των ομάδων.

Στον αντίποδα, βρίσκεται ο ερασιτεχνικός αθλητισμός. Ο αθλητισμός που γνωρίσαμε από πιτσιρίκια στην αλάνα, στο σχολείο, στην ομάδα της γειτονιάς ή του χωριού. Εκεί που μάθαμε να κλωτσάμε τη μπάλα, που μάθαμε πως είναι όταν αγωνίζεσαι για να κατακτήσεις τη νίκη. Δυστυχώς όμως, η πολιτεία φροντίζει να απαξιώσει συνειδητά και αυτή τη πλευρά του αθλητισμού. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα μη πληρωμής των ερασιτεχνικών ομάδων της Λέσβου εδώ 4 χρόνια και της άρνησης πληρωμής των γιατρών που θα έπρεπε να παραβρίσκονται στο γήπεδο (πολλές ομάδες προσπαθούν να λύσουν αυτό το πρόβλημα συνεργαζόμενοι με τους αγροτικούς γιατρούς).

Είναι απαραίτητο στο χωριό μας όπως σε όλα τα χωριά του νησιού να υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές και τα κίνητρα για να ασχοληθεί κάποιος με το ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο. Δεν είναι «πολυτέλεια» ένα σύγχρονο γήπεδο (με παροχή ρεύματος και νερού, χλοοτάπητα, εξέδρες και ανάπλαση του περιβάλλοντα χώρου) είναι δικαίωμα μας να τα έχουμε αυτά και αν μπορούμε ακόμα περισσότερα.

Το γήπεδο 5Χ5 είναι μια πάγια επιδίωξη των νέων του χωριού. Σχετικά, υπάρχουν και υπογραφές από τη Επιτροπή Δημοτών Ανεμώτιας. Πραγματικά είναι ένα έργο που θα δώσει πνοή επειδή θα κρατήσει πολλούς νέους στο χωριό κυρίως το καλοκαίρι που αναγκάζονται να ξενιτευτούν για να παίξουν μπάλα. Οι τοπικοί «άρχοντες» αλλά και όλοι οι συγχωριανοί μας που κατέχουν θέσεις στους ΟΤΑ, σε συλλόγους πρέπει να απαιτήσουν να γίνει στο χωριό μας.

Για αυτό και εμείς που πιστεύουμε στον αγνό αθλητισμό, τον απαλλαγμένο από την επιχειρηματική δραστηριότητα, το τζόγο, παίρνουμε τη σκυτάλη από τις εκατοντάδες εκδηλώσεις που γίνονται σε όλη τη χώρα διοργανώνουμε αυτό το καλοκαίρι τουρνουά ερασιτεχνικού ποδοσφαίρου στην Ανεμώτια με τη ελεύθερη συμμετοχή ερασιτεχνικών και σωματειακών ομάδων Ελάτε να δώσουμε μήνυμα.

Ο αθλητισμός αποτελεί δικαίωμα του λαού και της νεολαίας και θα πρέπει να εξασφαλίζεται δωρεάν για όλους Προϋπόθεση για αυτό είναι ο λαός και οι φορείς που πραγματικά αγαπούν το ποδόσφαιρο να έχουν το πρώτο και τελευταίο λόγο στα κέντρα λήψης των αποφάσεων.

Σταύρος Μαντατής



10 Μαΐ 2011

Συνέλευση του Ατρόμητου στο "ΛΑΣΙΑ"


TO ΔΣ ΤΟΥ ΑΤΡΟΜΗΤΟΥ ΑΝΕΜΩΤΙΑΣ
ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΦΙΛΕΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΟΣ
ΣΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ 13/05/2011
ΣΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΛΑΣΙΑ 20:30

 www.atromitos-anemwtias.blogspot.com
www.facebook.com/atromitos

7 Μαΐ 2011

Η Ανεμώτια Χθες, Σήμερα, Αύριο


Για τα μικρά και μεγάλα προβλήματα του χωριού μας, για προτάσεις και λύσεις που θα στηρίξουν την προσπάθεια των κατοίκων του να παραμείνουν στον τόπο τους...


Σας περιμένουμε

28 Απρ 2011

Η Εκκλησία Αγ. Γεωργίου Ανεμότιας

Αναφορά για τον Αγ. Γεώργιο από την ιστοσελίδα "Βυζαντινά και Μεταβυζαντινά Μνημεία στην Λέσβο" (www.metabyzantine.gr)

Ευρύτερη περιοχή:
Η ευρύτερη περιοχή είναι ημιορεινή και τα εδάφη είναι επικλινή. Στον εγγύς ναό ο χώρος εμφανίζει ελαφριά κλίση από τα δυτικά προς τα ανατολικά και οριοθετείται από χαμηλό λιθόκτιστο τοιχίο με είσοδο από τα νότια.
Η κτητορική επιγραφή που βρίσκεται στον βόρειο τοίχο, πάνω από την εξώγλυφη παράσταση του Αγ. Δημητρίου.


Δυτικός τοίχος:
Αναφέρεται προγενέστερη τοιχοποιία (επιχρίσματα βόρειου και νότιου τοίχου και φέρει προγενέστερη τοιχογραφία). Η ζωγραφική είναι κοντινής ποιότητας με αυτή του υπόλοιπου ναού. Ο Γούναρης τοποθετεί την ανέγερση στην πρώτη ζωγραφική διακόσμηση στο πρώτο μισό του 17ου αι.

Φέρει μια θύρα στον δυτικό τοίχο όπου η είσοδος στον ναό γίνεται κατεβαίνοντας δύο σκαλοπάτια. Έχει δύο παράθυρα , ένα στον νότιο τοίχο με διαστάσεις 0.60x0.50m και ένα μικρό δίλοβο στην κόγχη του ιερού 0.40x0.40m. και στο μέτωπο της κόγχης του ιερού υπάρχει μικρός στρογγυλός φεγγίτης.

Εξωτερικά υπάρχει ανατολικός τοίχος λόγω της απόκλισης που παρουσίασε και έχει ενισχυθεί σε μεταγενέστερη φάση . Στον προνάρθηκα υπάρχουν χτιστά αντικριστά εδώλια που ορίζουν με σαφήνεια τον χώρο.

Η τοιχοδομή είναι κατασκευασμένη από αργούς γκρίζους λίθους τραχείτη και οι πέτρες αυτές είναι λαξευμένες ή ημιλαξευμένες, και τους συναντούμε στους γωνιόλιθους και στα υπέρυθρα των δύο παραθύρων.


Ανατολικός τοίχος:
Στον ανατολικό τοίχο υπάρχει στρογγυλός φεγγίτης ο οποίος στεφανώνεται από αραιόχτιστους πλίνθους. Η σύνθεση αποτελείται από χώμα και άχυρο. Το δάπεδο είναι στρωμένο με τετραγωνικές και εξαγωνικές κεραμικές πλάκες και υπάρχει πρόσβαση από ένα σκαλοπάτι.

Υπάρχει υπαίθριος σκεπαστός χώρος οποίος επεκτείνεται και σε όλη την νότια πλευρά, από την οποία προέρχεται η στέγη στηριζόμενη σε ξύλινους στύλους.

Δοκάρια στηρίζουν τον νάρθηκα και φέρουν ξύλινα τοξωτά υποστηρίγματα, δείγμα λαϊκής τεχνοτροπίας . Ακόμη, εκεί εμφανίζεται εικόνα της Δευτέρας παρουσίας ενώ πάνω στο υπέρυθρο εικόνα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.


Βόρειος τοίχος:
Ο διάκοσμος εδώ διαρθρώνεται σε τρείς ζώνες και στην πάνω στενή ζώνη υπάρχουν 14 άγιοι. Στην μεσαία ζώνη υπάρχει ο Αγ. Ιωάννης ο Πρόδρομος και ο Άγιος Δημήτριος σε αβαθή αψιδωτή κόγχη και σκηνές από τον βίο του Αγίου.

Χαμηλά υπάρχει ένα γραμμικό διακοσμητικό μοτίβο που βρίσκεται στην δυτική πλευρά της νήσου Λέσβου , 55km πό την Μυτιλήνη, στην νότια παρυφή του χωριού Ανεμώτια.

Κατά το 1618-1621 από αναφορές του Γαβριήλ χτίστηκαν ναοί στην Ανεμωτια και άρα και ο άγιος Γεώργιος , ο οποίος ανεγέρθηκε στην θέση προγενέστερου ναού.

Δάπεδο:
Στο δάπεδο υπάρχουν εξαγωνικές πήλινες πλάκες οι οποίες κάποιες από αυτές έχουν αντικατασταθεί με τετραγωνικές, δείγμα βυζαντινής τεχνοτροπίας. Από τις παραστάσεις του Δωδεκάρτου έχει απεικονιστεί η Κοίμηση της Θεοτόκου και η Πεντηκοστή. Το δάπεδο είναι στρωμένο με πυρότουβλα, το τέμπλο ξύλινο κοσμείται από ωραίες παλιές εικόνες. Όλο το εσωτερικό όμως είναι μια τεράστια πινακοθήκη.

Ιερό βήμα:
Το ιερό βήμα αποτελείται από ένα τετράσφαιρο κόγχης στο οποία απεικονίζεται η πλατυτέρα των Ουρανών έχοντας μπροστά του τον Χριστό. Στον ημικύλινδρο αριστερά απεικονίζεται ο Αγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος και δεξιά ο Μέγας Βασίλειος. Ανάμεσα τους, πάνω σε τράπεζα βρίσκεται το άγιο δισκοπότηρο. Μέσα στην κόγχη τοποθετείται ο άγιος Στέφανος ο πρωτομάρτυρας με αριστερό διάκονο τον άγιο Ρωμανό τον Μελάδο και δεξιά τον άγιο Λαυρέντιο και νότια οι συλλειτουργοί ιεράρχες άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο άγιος Σπυρίδων.

Τέμπλο:
Είναι σκαλιστό με χρώμα και χρυσώματα.


Νότιος τοίχος:
Υπάρχει διάκοσμος έξω από το ιερό ο οποίος διαρθρώνετε από 1 έως 3 ζώνες, και στον οποίο βρίσκεται ο Αγ. Γεώργιος σε αβαθές αψίδωμα. Από πάνω του η επιγραφή με την πρώτη καθολική επιστολή του αποστόλου Ιωάννη και σε στενή πάνω ζώνη σε στηθάριο οι άγιοι Φώτιος και Ανίκητος. Ακολουθεί παράσταση οράματος αποκάλυψης και του Αρχάγγελου Μιχαήλ. Στον νότιο τοίχο ακόμα υπάρχουν και οι μαθητές του Χριστού και η Μαρία η Μαγδαληνή στο μνήμα και η σύνθεση του Χριστού ως καλού ποιμένα στην άνω ζωή. Στην άνω ζώνη του βόρειου τοίχου αναγράφεται : Εις Εμμαούς κλων τον άρτον»

Οι τοιχογραφίες ντύνουν τους τοίχους του. Τα παράθυρα είναι ανύπαρκτα, έτσι οι ασκητικές μορφές παίζουν με το φώς του κανδηλιού. Επάνω οριζόντια υπάρχουν χοντρά δοκάρια, που στηρίζουν την στέγη η ποία δεν έχει ταβάνι, για να εισέρχεται ελεύθερα το φώς από τους φεγγίτες της, που υπάρχουν για να φωτίζεται ο ναός.

Κάθε χρόνο ο ναός συντηρείται από την Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων.

Οι τοιχογραφίες ντύνουν τους τοίχους της εκκλησίας και εδώ τα παράθυρα είναι ανύπαρκτα, σαν πολεμίστρες. Οι ασκητικές μορφές παίζουν με το φως, του καντηλιού. Επάνω, υπάρχουν οριζόντια δοκάρια, που στηρίζουν την στέγη. Στον νότιο τοίχο υπάρχει μια σειρά από όρθιους αγίους (οι «πολεμικοί»άγιοι).

Στον ίδιο τοίχο, δίπλα στο τέμπλο, κάτω από μια αψίδα που είναι φτιαγμένη εκεί, εικονίζεται ο άγιος Δημήτριος. Αριστερά και δεξιά του τόξου, είναι γραμμένη με μεγαλογράμματη βυζαντινή γραφή, μια κτητορική επιγραφή. Ο Μητροπολίτης Μηθύμνης Διονύσιος, το 1934, τις είχε μελετήσει αυτές τις επιγραφές και τις είχε δημοσιεύσει. Μπορεί κανείς όμως να διαβάσει ότι ο ναός χτίστηκε το 1702, με κόπους και έξοδα των χριστιανών της Ανεμώτιας και πως αγιογράφος τους υπήρξε ο ιεροδιάκονος Ιωάννης Χωματζάς από την Χίο.

Ο ναός αυτός ανακαινίστηκε το 1702. Δύο κολώνες που είναι έξω από τον ναό είναι του πρώτου ναού που χτίστηκε το 1500 περίπου. Οι τοιχογραφίες της εκκλησίας είναι του Χιώτη Ζωγράφου Χωματζά. Η εκκλησία μέσα έχει ένα παράθυρο μικρό τετράγωνο από το οποίο φωτίζεται ο ναός και 2 δύο μικρούς φεγγίτες στην οροφή.


Έχει χαρακτηριστεί ως διατηρητέο μνημείο από το ΥΠΠΟ με ΦΕΚ 373/14-10-1938.